The Scientist



Coldplay













Come up to meet you, tell you I'm sorry

You don't know how lovely you are



到這裡來見妳 為了告訴妳我有多麼遺憾

妳並不明白妳是多麼美好





I had to find you

Tell you I need you

Tell you I set you apart



我知道我必須找到妳

告訴你我需要妳

見到妳我卻說要將妳一手揮開





Tell me your secrets

And ask me you questions

Oh let's go back to the start



告訴我妳隱瞞的那個秘密

然後宣洩妳對我的疑問

喔 就讓我們回到最初的起點





Running in circles

Coming in tales

Heads are a science apart



我們繞著圈子奔跑 追逐沒有終點的圓

並且在謊話中達到目的

用科學剖析我們的腦袋 看是哪裡出了問題





Nobody said it was easy

It's such a shame for us to part

Nobody said it was easy

No one ever said it would be this hard

Oh take me back to the start



沒有人敢說這是件簡單的事

我們的分離令人如此難堪

沒有人會說這是簡單的

但也沒有人說過 這將如此令人難熬

喔 誰來帶我回到最初的起點





I was just guessing

At numbers and figures

Pulling your puzzles apart



我只是憑著數字和模糊的形體猜測

試著解開妳給予的謎團





Questions of science

Science and progress

Do not speak as loud as my heart



科學化的難題

試著弄懂科學與進化過程

別將我的心事大聲地全盤托出





Tell me you love me

Come back and haunt me

Oh and I rush to the start



妳只須說妳還愛著我

回到我身邊圍繞著我

喔 我會帶著妳奔往最初美好的開端





Running in circles

Chasing tails

And coming back as we are



繞著圈子不停奔跑

追逐著自己的尾巴

祈禱一切將回到我們原來的面貌





Nobody said it was easy

Oh it's such a shame for us to part

Nobody said it was easy

No one ever said it would be so hard

I'm going back to the start



沒有人敢說這是件簡單的事

我們的分離令人如此難堪

沒有人會說這是簡單的

但也沒有人說過 這將如此令人難熬

我想要回到最初的原點 找回最開始的美好







再次的 將這首歌仔細的聽了一遍



依舊 感動莫名






arrow
arrow
    全站熱搜

    isaying 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()